Din hjälp mot försäkringsbolagen

Utredningsbolaget grundades i januari 2025 efter att jag jobbat med utredning av oklara försäkringsfall på försäkringsbolag de senaste åtta åren.

Jag har under denna tid skaffat en bred kompetens när det kommer till olika skadetyper men samtidigt en spetsig kunskap när det kommer till utredning av försäkringsskador.

Jag har även med mig 11 års erfarenhet från Polisen, varav de sista 5 av dessa inom kvalificerade utredningar gällande grova brott.

Hur går du tillväga om du vill ha hjälp?

Du ska ha blivit underrättad om att du inte får någon ersättning från ditt försäkringsbolag. Så fort du har fått detta besked är det lämpligt att ta kontakt med mig genom att ringa, maila, DM på sociala medier eller hemsidans kontaktformulär.

Jag behöver sedan få information om ärendet och ta del av försäkringsbolagets beslut för att kunna göra en första bedömning om det är någon mening att gå vidare i ärendet. Jag kommer inte att åta mig uppdrag där jag bedömer sannolikheten till framgång är låg eller om jag bedömer det som ett försök till bedrägeri.

Om du väljer att anlita Utredningsbolaget så kommer jag sedan att vidta de utredningsåtgärder som krävs för att kunna överklaga beslutet. Det vanligaste är att vi överklagar direkt till skadehandläggaren eller bolagets kundombudsman. Om inte det fungerar så är nästa steg att anmäla till ARN, allmänna reklamationsnämnden. Den processen sköter jag åt dig.

Om inte heller det skulle ha någon framgång så är nästa steg att stämma bolaget. Här rekommenderar jag att man anlitar en advokat som är specialiserad inom området. Med allra största sannolikhet har du rätt att använda din hemförsäkrings rättskyddsförsäkring för detta.

Om du vill ha mer information, tveka inte på att kontakta mig!